Nyheter
SOMMAR-FOTOFIKA
Bildgruppen Prisma har under perioden 15 maj – 31 augusti fotofika utomhus.
Läs mer om vår verksamhet.
Vill du bli medlem?
Medlemsavgiften för år 2026 är:
Vuxen 350 kr.
Familjemedlem 150 kr.
Ungdom under 18 år 200 kr.
Bangiro: 699-9106
Skapa ett inlägg som detta
voiejfvefijvi fvefgef feggfviejfvgioefj dfigvjeiofgje Nu har jag gjort en video igen, så simpel jag kunde. Tar en stund innan den kom igång, märkte jag, och ni får ha tålamod med min röst. 🤔 Själv tycker jag inte om att höra mig själv.
Hjälmare Docka
Där tiden får ta den tid den behöver Där tiden får ta den tid den behöver Vid Hjälmare kanal, Sveriges äldsta farbara vattenväg, går allt i sin egen takt. Här manövreras slussarna fortfarande för hand, gamla båtskrov vilar på land i väntan på nytt liv, … Fortsätt läsaHjälmare Docka
Prismas fototräff vid Hjälmare Docka
den 15/6-26 var vi 10 st fotoentusiaster som samlades strax utanför Arboga Här nedan är ett gruppbildspel med musik från händelsen Fotovänner – ta denna fjäder så ”flyger” vi tillsammans!
Hemkommen från Hallsta Cruising
efter några timmar sittandes på en stol, här följer en par ”Teaser” från tillställningen!
Has exposed a 26-year-old analog film taken in 2026 ….
….. and developed it, and made a slideshow of some images from this film
Arboga motordag
Här kommer lite bilder från Arboga motordag. Den 6 juni förvandlades Bergmansparken i Arboga till ett paradis för motorentusiaster med många finbilar från framförallt 50- och 60-talet. Evenemanget var arrangerat av Sleepy Town Cruisers i Arboga som belönades med utmärkelsen Årets Kultur på väg.
Lite analogt för omväxlingens skull
Idag den 10/6-26 fick jag mina analoga filmrullar från ”Crimson” som en länk – ”Tiff” filer, det var ett antal analoga filmrullar som hade många år på nacken innan jag exponerade rullarna. De här bilderna som jag visar här var från en filmrulle som var … Fortsätt läsaLite analogt för omväxlingens skull
Fototräff i Kungsör
På måndag den 8/6-26 besökte vi Jägaråsen och dess naturreservat i Kungsör och jag hade med mig min 14 år gamla Canon G15, då blir bilderna som det blir med så pass gammal kamera, men den var lätt att med sig i alla fall! Ett … Fortsätt läsaFototräff i Kungsör
Fotofika på Kungsudden i Kungsör, mm.
Hallå, några bilder från måndagens fotofika på Kungsudden i Kungsör, och några bilder från förra måndagens fotofika i Borgåsund. /Holger
